Corporate storytelling gaat vanzelf met StoryPorter

PITCH - StoryPorter is een smartphone die grote organisaties op een natuurlijke manier vertrouwd maakt met sociale technologie. Opgezet door @misterharder & @simonvano

Iedereen wil alles weten. En grote organisaties zoeken daarom naar slimme manieren om hiermee om te gaan.

StoryPorter, het nieuwe initiatief van Kristian Esser en Simon van Oldenbeek, helpt hierbij. Het is een smartphone die afdelingen beter laat samenwerken en de medewerkers het verhaal van de organisatie laat vertellen door middel van social media.

“Consumenten verwachten dat organisaties steeds transparanter worden en grotere organisaties hebben vaak moeite met deze transitie. Met StoryPorter zetten we de kracht van social media in om organisaties transparanter en authentieker te maken„ Simon van Oldenbeek

Hoe het werkt

StoryPorter introduceert een nieuwe werknemer in de organisatie. Deze persoon is actief op social media en heeft een smartphone. Vervolgens halen we de persoon weg en blijft de smartphone over.

De smartphone gaat dan iedere week met een andere collega uit de organisatie mee op pad. Elke nieuwe 'gebruiker' wordt gevraagd om zijn of haar verhaal via de smartphone te delen op social media. Leuke momenten, interessante gedachtes, spannende ontwikkelingen, fijne collega's introduceren, en ga zo maar door...

De ene week zit StoryPorter met de CEO in de bestuurskamer, en de volgende week kijkt ze mee in de keuken bij de kantinejuf. Zo wordt iedere week het merkverhaal verteld door een ander - alles is natuurlijk online te volgen. Corporate storytelling gaat op deze manier vanzelf.

Dit alles wordt gecoördineerd door een redactie die haar altijd kan helpen.

Kijk op StoryPorter.nl voor meer informatie.

Magenta Talks

Op 30 september begon Magenta Talks als StoryPorter binnen T-Mobile. Inmiddels zijn er al meer dan 60 werknemers met Magenta op pad geweest. Zo was Magenta bijvoorbeeld een week mee met de CEO, ging ze mee op wintersport en stond ze een tijdje voor de klas.

StoryPorter verbindt afdelingen. T-Mobile kan hierdoor het merkverhaal effectiever vertellen. Volgers krijgen een kijkje achter de schermen en voelen zich daardoor verbonden met de werknemers, die samen met StoryPorter het merk tot leven laten komen.

De avonturen van Magenta Talks zijn te volgen op magentatalks.nl.

Laagdrempelige firestarter

StoryPorter is een laagdrempelig en effectief instrument dat direct zichtbaar resultaat levert. Het is bijvoorbeeld ook niet nodig om meteen de hele organisatie bij het project te betrekken, sterker nog, het is de perfecte firestarter om het veranderproces gefaseerd op gang te krijgen.

“Het product bestaat al ruime tijd en is door verschillende organisaties waaronder ABN AMRO, Heijmans en UMC Utrecht al geadapteerd, er is nu zoveel tractie dat we hebben besloten om er een bedrijf van te maken„ Simon van Oldenbeek

Bezoek StoryPorter.nl voor meer informatie of neem direct contact op via info@storyporter.nl.

Over StoryPorter